Sunday, September 21, 2008

Servis Hospital Tengku Ampuan Rahimah yang macam HARAM!!

Semalam lepas je aku sahur dekat luar...sampai je dekat rumah dalam pukul 330am ...aku tgk kereta abang aku takde.Rupa2nya abang aku bawak anak dia aiman yang genap 4 bulan umur dia, pegi hospital sebab demam.Badan aiman panas sangat2.Sebelum tu,aiman ade pergi ke SJMC utk rawatan susulan.Mcm biasalah baby baru lahir..sentiasa ade rawatan susulan..cucuk sane cucuk sini.hehe.So masa abang aku bawak aiman, dia cuba cari klinik2 yang 24hours yang ada dekat area2 rumah aku.Tapi satu klinik pun x bukak.So mak aku kate better bawak aiman pergi hospital.Kalau gi hospital tu..sedap la hati sikit..semuanya ada.Dorang pon mesti check betul2.

So abang aku pun bawak aiman pegi HOSPITAL TENGKU AMPUAN RAHIMAH KLANG.Sampai2 je dekat emergency nye tempat..abang lega la sikit, sebab tak ramai orang..so servis or layanan yang akan diberikan memang cepat la kot.Abang aku pon tunggu la giliran aimanMasa tu x silap abang aku...patient yang tgh tggu ade la dlm 3-4 orang...ada yang berdarah la..demam la..macam2 kes jugak la.Yang pelik nya...dah dekat setengah jam tunggu...sorang patient pon tak dipanggil...abang aku pon pelik...terus dia tanya attendent yang ade dekat situ..rupa2nya doktor takda malam ni pulak..so yang akan attend patient...maybe yg pembantu2 jururawat la ni kot.Abang aku pon x sedap hati..patut dia tunggu giliran dia ke atau balik je.Tapi aiman dah nangis2.badan dia panas2....

Dahla tengah tak sedap hati...tetiba ade sorang patient kaum india ..darah2 tangan kaki diaa...kesian tengok dia...nak di pendekkan cite...patient yang darah2 ni...takde sorang jururawat pon datang dekat die...tanya nak kerusi roda ke ape ke...dapat lak masa tu giliran die dah sampai..so terpaksa la patient ni di papah masuk ke bilik rawatan..walhal masa tu ada je pembantu jururawat duduk kat tepi kaunter tu...takkan tak bole offer nak tolong???pelik pelik..

Kenapa la servis DORANG ni teruk.Benda masalah ni sebenarnya dari dulu lagi..Semua orang dok cite benda yang sama..servis lambat...tak bagus...tapi kalau kite pegi dekat tempat dorang..tengok dekat board2 dorang tampal pasal visi misi...beriya betul...janji2 manis.tapi haram!So abang aku pon tunggu lagi turn aiman.Memang takda sapa panggil langsung.At last abang tanya pembantu jururawat kat situ...mcm mana dgn anak dia....bole plak pembantu tu ckp abg aku kene amek sendiri temperature aiman dulu..bukan nya dekat situ nak amik temperature tu..kene menapak lagi...dah la kene buat sendiri...Abang aku bengang..terus balik...baik dia buat kat rumah jeee..ade temperature sendiri kat rumah.Ingatkan pergi hospital..dapat la servis yang bagus...haih haram~

Aku pun tak paham..kenapa servis dari DORANG ni teruk sgt....bukan nak kate malam tu je...sebelum2 ni aku pergi bawak mak aku gi appointment cek darah tinggi dia dekat KLINIK KESIHATAN dekat klang pun mcm tu jugak.Ada nurse melayu ni...tinggi2 kan suara dekat uncle sorang ni...dia tetau mcm mane nak register ape patut dia buat lepas tu....kesiannn tengok uncle tu..kene marah2...eii geram!tapi nak buat mcm mane..terpaksa pergi jugak...nak pergi private..bayar mahal lak...lagipun mak aku dulu govt servant.....so kalau ape2hal refer dekat hospital kerajaan jugak la.

TOLONG LA...BERUBAH LERRR!!!!Orang dah bosan dengan karenah2 dorang ni.Tgh2 kerja..dok borak sane borak sini.kerja x buat.Haih!mengecewakan!

No comments: